Dan dan dansa és una maleta pedagògica que ens ofereix treballar a l’educació infantil i primària d’una forma activa i vivencial una sèrie de competències bàsiques, La dansa és el fil conductor que ens ajudarà a desenvolupar i adquirir un ric món d’aprenentatge.
Com s’estructura Dan dan dansa?
En cinc conceptes bàsics, amb els quals s’apropa els infants al món de la dansa i alhora és treballen diferents competències bàsiques. Els cinc conceptes són:
Cada bloc ofereix activitats amb diferents nivells de complexitat, perquè els mestres puguem adaptar les activitats al nivell i a enfocament pedagògic que li volguem donar.
Segons el nivell dels alumnes i el temps que invertim en treballar amb Da da Dansa, cada bloc té una sèrie d’activitats. En la guia didàctica hi ha les instruccions per combinar les diferents activitats i organitzar les sessions de formació. Mira, aquí en tens la relació entre les activitats i els blocs
Blocs |
Hi havia una vegada… una dansa |
Un cos per ballar |
Inventem espais |
Composem moviments |
Anem al Mercat de les Flors |
Activitats |
Un conte per dansar |
El meu gest Descobrim el cos El meu gest Una fotografia en moviment Construïm formes La respiració com el nostre motor. Una actitud quan camino La salutació |
Les meves sabates On anem? Fem d’animals El temps Espai sonor Per a què serveix una cadira Despertem els senits |
la petjada Els colors Les emocions La petjada Els colors Joc de rol La composició lliure Frase de moviments |
Objectius generals d’aprenentatge
Per avançar en l’assoliment de competències bàsiques s’han englobat les activitats de la maleta Dan dan dansa en quatre eixos:
L’últim bloc temàtic està vinculat a les activitats i espectacles que el Mercat de les Flors organitza per a infants, i en especial per escoles. Pot consultar el programa de cada temporada al lloc web del Mercat de les Flors.